Schooling And Demand For Children: :Historical Perspectives / Jee Peng Tan, M.R. Haines.
Atatürk'Ün Eğitim Görüşü Ve Bugünkü Eğitimimiz / Yahya K. Kaya.
Yurt Dışından Dönen Gençlerin Sorunları / Süleyman Doğan.
Milli Eğitim İstatistikleri: meslek-teknik ve yüksek öğretim 1961/1965.
Performance standards in education in search of quality.
Eğitimde grub süreçleri:Yönetsel psiko-sosyal ve teknik bakış.
Kültür-Eğitim-Gelir(Altıncı Plan Fikri Hazırlık Çalışmaları) / Güngör Erdumlu, Mustafa Çalık.
Ortaöğretim:Genel eğitim, meslek eğitimi, teknik eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu.
Tarihsel geri kalmışlığın, savaşlardaki ağır yenilgilerin, halkın yaşadığı yoksulluğun eğitim ve kültür temelleri.
Türkiye'nin ve Türk Dünyasının 21.yüzyılda büyük devlet, dünya devleti, zengin millet, süper güç olabilmesinin önündeki eğitim, kültür ve zihniyet engelleri.
Milli Kültür Ve Gençlik Simpozyumu , Ankara, 13-15 Mayıs 1985.
Tartışmaya sunulan Milli Eğitim için yeni strateji 1993.
Türk insanında, aydın ve seçkinlerinde makina üretimi ve ihracatı fikrinin olmayışında, teknoloji üretme ve geliştirme (çağdaş uygarlık)yarışına katılmayışda gazalici eğitim ve kültürün etkisi.
Gazalici düşüncenin 1444 yılında eğitime, kültüre temel alınmasıyla osmanlı devletinin müspet bilimden, sanayi devriminden, teknolojiden uzaklaşması ve savunmada zayıf, güçsüz düşmesi ve savaşlarda ağır yenilgiler alması: Osmanlı Devletinin tarihsel hasta adamlığı.
Türkiye'nin ve Türk-İslam dünyasının kalkınmada, çağdaş uygarlıkta, savaşgücünde geri kalmışlığı: geri kalmışlığın eğitim ve kültür temelleri.
Sosyal güvenlik, sağlık ve eğitim hizmetlerinde liberal devrim yapılması: ülkenin çağdaş kalkınması ve sosyal devlet, sosyal siyaset anlayışında reform veya devrim yapılması:sosyal adalet, güvenlik ve refah amaçlarına Liberal araç ve yöntemlerle ulaşılması.
Sosyal güvenlik, sağlık ve eğitim hizmetlerinde liberal devrim yapılması: bütün dünya ülkelerinde ülke nüfusunun tamamını kapsayacak, zengin yoksul farkını ortadan kaldıracak liberal, üretken, sosyal adaletçi yeni bir sosyal güvenlik, eğitim ve sağlık sistemi reformu yapılabilmesi.
Milli eğitimde swot analizine katkıda bulunulması.
2002 yılı başında Milli Eğitim. (Haz.): A. Remzi Sezgin (ve diğ).
Schooling, skills and the returns to government investment in education; an exploration using data from Ghana.